BODYNAMIC

Czechia & Slovakia

Bodynamic Practitioner

Foundation & Practitioner Training

Program Bodynamic® je 4-ročný vzdelávací proces, ktorý zahŕňa prvý rok Foundation tréningu a tri roky Practitioner tréningu. Cieľom je poskytnúť študentom teoretické a praktické znalosti, osobný rozvoj a pochopenie štruktúry charakteru, práce so šokom a traumou (PTSD) a ich schopnosť riešiť súčasné problémy klientov. Študenti sa učia vytvárať základné Bodynamic mapy, využívať rôzne terapeutické modely a získavajú schopnosti pre prácu s jednotlivcami aj skupinami, vrátane diskusií s odborníkmi z iných terapeutických smerov.



Študenti výcviku Practitioner sú pripravovaní na prácu s individuálnymi klientmi, zákazníkmi alebo študentmi, ktorí čelia súčasným problémom alebo krízam, a/alebo ktorí chcú aktivovať vlastné zdroje na lepšie zvládanie svojej životnej situácie.

Cieľom vzdelávania je poskytnúť študentom na vedeckom základe teóriu, praktické skúsenosti a osobnostný rozvoj, aby mohli po absolvovaní skúšky kvalifikovane vykonávať profesiu telesných psychoterapeutov, vrátane znalostí existujúcich etických smerníc.

Výučba integruje teoretické a praktické témy, ktoré pomáhajú študentom osvojiť si zručnosti pre prácu s telesnou psychoterapiou, osobnostne dozrieť a získať špecifické bodynamické vedomosti odlišujúce ich od iných smerov somatickej psychoterapie.


Medzi tieto zručnosti patria:

  • schopnosť pracovať s klientmi a skupinami pomocou cvičení, modelov a nástrojov získaných počas tréningu,
  • osvojenie tvorby základnej Bodynamic mapy, unikátneho nástroja na posudzovanie zdrojov a problémových oblastí,
  • učenie sa používania životných rol na prácu s traumami a vrcholovými zážitkami,
  • zameranie na teoretické znalosti pre pochopenie rozdielov a podobností medzi Bodynamic systémom a inými terapeutickými prístupmi, čo umožňuje odborné diskusie s kolegami z rôznych teoretických oblastí.

Cieľ Bodynamic:

Študenti získajú zručnosti na zvládnutie Bodynamic psychoterapie a pedagogiky na úrovni, ktorá umožňuje orientovanú prácu so súčasnými životnými problémami a rozvoj nových zdrojov – v individuálnej terapii (s deťmi aj dospelými), v skupinovej terapii a v skupinových lekciách.

Študenti sa integrujú sami so sebou, takže sú schopní byť sami sebou, nadväzovať a udržiavať kontakt, hovoriť a počúvať klientov / študentov, aby sa cítili "vypočutí a videní" – t. j. aby boli otvorení ľudskej rôznorodosti a adekvátne reagovali na tieto rozdiely.

Hoci ide o intelektuálny pohľad na teóriu, študenti musia byť schopní premeniť teóriu na telesný pocit, skúsenosť a impulz, či už prostredníctvom svojho tela alebo tým, že umožnia klientom/účastníkom vedome vnímať svoje telesné pocity, pohyby alebo skúsenosti.

Ako terapeuti sa študenti musia naučiť dotýkať sa klienta fyzicky, keď je to vhodné, a tento kontakt musí byť relevantný pre dohodnutú tému – podobne ako by mal byť aj verbálny "dotyk" vhodným spôsobom.

Ďalej existujú tréningy, ktoré pomáhajú dať študentom spoločný základ pre pokračovanie v získavaní "nových vedomostí" s Bodynamic systémom ako východiskovým bodom.


Cieľová skupina:

Cieľovou skupinou, ktorú oslovujú naši vyškolení študenti, sú ľudia zo všetkých oblastí života, ktorí majú jeden alebo viacero problémov ovplyvňujúcich kvalitu ich života, až do takej miery, že chcú niečo zmeniť.

Problémy môžu pochádzať z ich výchovy, súčasnej situácie - môžu byť prítomné v pracovnom, spoločenskom alebo súkromnom kontexte. Ak majú naši študenti aj psychiatrické zázemie, môže ísť aj o ľudí, ktorí sú "hospitalizovaní". V špeciálnych prípadoch môžeme spolupracovať s lekármi / odborníkmi alebo odporučiť iným terapeutom. Nakoniec musíme zhodnotiť, či to, čo klient chce, je v súlade s našimi etickými pravidlami.

Študenti na výcviku Practitioner môžu pracovať s individuálnou terapiou, ale nemusí to byť nutnosť. Môžu sa rozhodnúť pracovať len v oblasti vzdelávania / konzultácií, napríklad so študentmi v skupinách. Môžu si tiež zvoliť prácu s deťmi.

Písomná práca, ktorá tvorí základ skúšky na konci výcviku Practitioner, sa môže týkať buď individuálnej terapie, alebo vzdelávacieho tréningu. Čokoľvek tento záverečný projekt popisuje, musí zahŕňať aj opisy jednotlivcov (jednotlivých študentov) zúčastňujúcich sa kurzu.


Kritériá pre prijatie:

Uchádzači o výcvik Practitioner musia spĺňať nasledujúce požiadavky:

  • Vzdelanie v oblasti pedagogiky, psychológie alebo zdravotníctva na úrovni dlhšieho alebo stredného vysokoškolského vzdelania – napríklad psychológ, lekár, učiteľ, sestra, sociálny pracovník, ergo-/fyzioterapeut alebo pedagóg, učiteľ jogy, kouč osobného rozvoja, gestalt terapeut alebo ekvivalentná úroveň (bude osobitne hodnotené).
  • Minimálne 3 roky praktickej aplikácie svojho vzdelania alebo iné relevantné skúsenosti.
  • Musí preukázať znalosti psychologických a terapeutických teórií a princípov (napr. z práce alebo z kurzov).
  • Práca umožňujúca uchádzačovi priebežne integrovať zručnosti získané v rámci výcviku.
  • Dokončený modul 1 – alebo ekvivalentné vzdelanie v Bodynamic systéme.
  • Vek: preferujeme minimálne 25 rokov.
  • Okrem formálnych kritérií požadujeme vyplnenie formulára, ktorý sa zameriava na aktuálnu životnú situáciu, osobnú zrelosť a ekonomický realizmus.
  • Splnenie kritérií musí byť zdokumentované v písomnej prihláške.

Uchádzači sú pozvaní na pohovor s 1-2 učiteľmi. Až po tomto pohovore sa rozhodne, či bude uchádzač prijatý.


Disciplíny / Oblasti Bodynamic systému


(1) Terapeutické teórie

Študenti musia byť oboznámení s terapeutickými teóriami, ktoré patria do tejto profesie, získať základné mentálne pochopenie psychoterapie ako takej a Bodynamic systému pohľadu na ľudskú povahu a spôsob práce s psychoterapiou, aby to mohli popísať a čiastočne vysvetliť.

Študenti musia chápať, že existujú rôzne spôsoby práce so somatickou psychoterapiou, mať znalosti a schopnosť špecifikovať rôzne koncepty z rôznych teórií, aby mohli používať, popisovať a vysvetľovať možnosti systému Bodynamic a vidieť obmedzenia, ktoré môžu byť. Počas štúdia sa zvýšia požiadavky na porozumenie systému Bodynamic, aby študenti pri záverečnej skúške mohli vykonávať potrebnú analytickú prácu.

Študenti musia mať znalosti o filozofii systému Bodynamic. Napokon, vzťah medzi pedagogikou a terapiou je natoľko dôležitý, že študenti by mali vedieť popísať a používať ho v interakcii.

  • Filozofia

  • Pohľad na ľudskú povahu

  • Pedagogika a psychoterapia

  • Bodynamická história a vývoj v sociálnom kontexte

  • História psychoterapie

  • Pochopenie dôsledkov teórie pre koncepty zdravia/choroby

  • Teória bodynamických cieľov, príležitosti, obmedzenia

  • Teória procesov psychoterapie

  • Teória Bodynamického chápania psychoterapeutickej liečby

  • Psychopatológia

  • Metodológia a empirické údaje z výskumu psychoterapie a metódy záchrannej psychoterapie založené na dôkazoch atď.


(2) Vývin a formovanie osobnosti

Študenti získavajú široké pochopenie toho, ako sa človek vyvíja od embryonálneho štádia až po dospelosť a neskôr v starobe. Preto je pre nás dôležité, aby študenti nielen čítali teórie systému Bodynamic, ale tiež sa oboznámili s inými vývinovými teóriami a vedeli ukázať, ako sú rovnaké alebo odlišné od našich teórií alebo tých, ktoré sami rozvíjame.

Prostredníctvom vývinovej psychológie študenti získavajú presné a široké pochopenie motorického, sociálneho, kognitívneho a emocionálneho vývoja dieťaťa, a tiež pochopenie, ako sú tieto témy prepojené, aby mohli materiál použiť.

Táto časť pokrýva hlavné body systému Bodynamic. Je dôležité, aby bol materiál naučený z nášho systému, ale tiež aby bol študovaný aj od iných uznávaných teoretikov, ktorí podporujú naše chápanie.

V posledných rokoch sme mali najmä šťastie, že výskumníci mozgu a akademickí psychológovia rozpoznali a uznali význam tela pre naše sociálne a intelektuálne možnosti (Ehlers, LeDoux, Damasio). Pozri tiež stranu 109 odpovede EAPB na 15 vedeckých otázok, kde Bessel van der Kolk (bývalý predseda Medzinárodnej traumatologickej spoločnosti) uvádza: "Telesná psychoterapia je najúčinnejší spôsob liečby traumy."

Bodový prístup ku krízam, šok-traume (PTSD) a vrcholným zážitkom

Študenti sa oboznámia s tým, čo je šok-trauma, aby vedeli klientov vyviesť z reakcií na "náhly" nástup šokových stavov a aby mohli aplikovať poznatky z krízových situácií na pomoc klientom prejsť nimi alebo sa z nich dostať, aby mohli konštruktívne pracovať až do okamihu, keď ich môžu nasmerovať na terapeuta pracujúceho s PTSD.

Študenti sa oboznámia s vrcholnými zážitkami na vlastnom tele, aby mohli tento model opísať a aplikovať na klientov a študentov.

  • Teória rozvoja a formovania osobnosti

  • Kognitívny vývoj, inteligencia,

  • Niektoré z kľúčových prvkov v systéme Bodynamic SYSTEM

  • Vzájomné spojenie a dôstojnosť

  • Analýza životných režimov a životná história

  • Bodynamická štruktúra charakteru vrátane čítania tela

  • Funkcie ega

  • Aspekty ega

  • Zdroje a budovanie zdrojov

  • Kríza a šoková trauma (PTSD)

  • Špičkový zážitok

  • Model vedomia

  • Pocity (pudy, emócie, pocity)

  • Psychológia zvierat


(3) Budovanie tímu a tvorba skupín (manažérska psychológia)

Študenti musia mať skúsenosti a porozumenie toho, ako skupina funguje, čo sa dá urobiť, aby fungovala optimálne, a ako vytvárať tímy, ktoré môžu spolupracovať na rôznych projektoch.

Náš spôsob práce s výmenou medzi praxou a teóriou robí veľmi nevyhnutným, aby účastníci dokázali pracovať v tímoch – a to je dôvod, prečo tento materiál zaberá priestor vo výcviku. Očakáva sa, že študenti sa naučia materiál tak, aby mohli popísať, ako je materiál zahrnutý v ich vlastnom vývine a v pokroku ich vlastných študentov/klientov.

  • Teória vrátane teórie F8 a ľudského prvku

  • Cvičenia zahŕňajú cvičenie f8 a ľudský prvok

  • Skupinový proces


(4) Psychomotorická anatómia

Študenti musia dosiahnuť presné vnímanie a porozumenie svalového systému, pohybovej funkcie. Preto je nevyhnutné vedieť, ktoré svaly sa učia, a presné schopnosti svalov pohybovať telom. To znamená, že musia vedieť špecifikovať, kde svaly začínajú a končia, opísať, ako sa ohýbajú a natiahnu, a vysvetliť, ktoré časti tela sa tým používajú. Študenti by mali tiež vedieť rozlíšiť, či je sval hypo-, hyperresponzívny alebo neutrálny. Cieľom je, aby sa študenti naučili, ako tieto svaly psychologicky "vstupujú" do tela počas dospievania a v akých vývojových fázach – a túto vedomosť aplikovať v záverečných prácach.

Na tomto kurze sa študenti tiež dozvedia o presnom motorickom vývoji dieťaťa a psychologických otázkach s tým spojených. Toto poznanie znamená, že študenti môžu používať presné čítanie tela a mapovanie tela, čo znamená, že ako Bodynamic psychoterapeuti sú schopní vidieť, ktoré charakterové štruktúry a funkcie ega súvisia s problémom.

  • Anatómia pohybu spojená s Bodynamickými znalosťami svalovej psychologickej asociácie, Hands-On

  • Metódy vyšetrenia, Body Reading a BodyMap (životná história) krízy


(5) Kinestetické učenie / vývinová psychológia

Študenti musia vnímať interakciu medzi telom a vývinom – ako sú ich telá ovplyvnené vývojovo alebo ako ich vývoj ovplyvňuje ich telá. Mali by byť schopní rozpoznať, prežívať kódovania a ako budovanie zdrojov môže modifikovať tieto kódovania – a mali by byť schopní popísať vzťahy. Tu "životný príbeh tela" prináša nový pohľad na učenie.

  • Formovanie funkcie EGO (cesty vývoja) v priebehu vekových štádií

  • Spôsob, akým mozog tvorí kódy – schopnosť učiť sa kódy a nevedomé uvedomenie a meniť ich

  • Zdroje a budovanie zdrojov

  • Štruktúra postavy a obranné vzory – Imitácia / zrkadlenie

  • Životná história čítaná v tele, história života tela (napr. štruktúra postavy)


(6) Teória a metodológia komunikačného procesu

Študenti musia byť schopní vytvoriť a udržať kontakt aj na vysokej úrovni energie a byť schopní efektívne reagovať alebo klásť otázky, ktoré klientom pomáhajú byť videní a prežívaní.

  • Bodynamický komunikačný model "Bodyknot"

  • Bodynamické aktívne snímanie a riešenie konfliktov

  • Rogers Active Listening, Gestalt Therapy, druhá teória

  • Kontakt, čítanie tela, interakcia štruktúry postavy

  • Pedagogické teórie komunikácie

  • Bodynamický dotyk rôznymi spôsobmi ("hands-on")

  • Ako sa na dotyk pozerajú iné teórie v porovnaní s komunikáciou

  • Bodynamická teória znakov a zrkadlenie / imitácia


(7) Teória a metodika terapeutického procesu

Cieľom je aplikovať znalosti v praxi a integrovať ich, aby neboli len relevantnými znalosťami, ale aby ich mohli popísať, vysvetliť a používať.

  • Vzťahy v psychoterapii (vrátane prenosu a protiprenosu)

  • Príslušné liečby a techniky v Bodynamic

  • Indikácia a počítadlo

  • Prognóza

  • Od zmluvy až po dokončenie

  • Bodynamická terapia 5 úrovní

  • Bodynamický rozhovor

  • Terapeutický priestor

  • Bodynamické teórie dotyku a teórie iných

  • BodyMapping, hypo a hyper svaly

  • Čítanie tela, reč tela a formy fyzického kontaktu


(8) Etika

Študenti si musia byť vedomí významu asymetrického vzťahu medzi terapeutom a klientom, učiteľom a študentom.

  • Etické pravidlá Pozrite si pravidlá a predpisy Psychoterapeutickej asociácie.
  • Dotykové tvary (etika a hodnotové koncepty v liečbe a v rovesníckych vzťahoch
  • Indikácie a počítadlá pre kontakt
  • Hodnotenie a podávanie správ
  • Zmluvy


(9) Terapia / Sebareflexia

Cieľom je, aby si študenti uvedomili svoje vlastné neadekvátne obranné mechanizmy a vedeli, kedy sa dostávajú do prenosu so svojím terapeutom.

  • Terapia Výcvikové kurzy počas školenia

  • Hodnotenie

  • Dni skupinového procesu


(10) Supervízia

Študenti si budú zvyšovať pozorovacie ego, aby mohli sledovať a analyzovať svoje signály a interakcie.


Pre viac podrobných informácií o kurikule celého výcviku a výcvikovej skladbe klikni na tento odkaz medzinárodnej stranky Bodynamic International